Moldoveancă sucită. Cu nuanţe.

“Dăm şi noi un share?”

Posted by on 26 January 2012 in De zi cu zi | 15 comments

“Dăm şi noi un share?”

M-am enervat de câteva ori citind nişte tweet-uri date de vedete şi voiam să vă cer părerea şi să-mi spun of-ul.

Eşti star internaţional. Ai o armată de followeri. Greşeşti dacă îi tratezi ca pe promoteri ce fac voluntariat. Aşa simt eu. Adică nu le cere prea des lucruri, s-ar putea să se simtă folosiţi. “Urmăriţi-l şi voi pe amicul meu, Xulescu, are doar 20K de followeri şi merită mai mult” sau “Am lansat clipul cutare, hai să îl ducem la 1 milion de vizualizări astăzi, hai că se poate, ce ziceţi?”. Sau inventează câte-un hashtag şi zice “Hai, ajutaţi-mă să băgăm hastagul ăsta în trending topics”. Eu am dat unfollow după a doua cerere.

Ai noştri o fac şi mai lată, exprimarea fiind cam asta: Dăm şi noi un share?

Nu, mă, nu dăm şi noi un share dacă tu ai scos o piesă de că**t. Nu dăm şi noi un share doar pentru că ne-a plăcut la un moment dat de tine. Învaţă că cel mai mult o să te susţinem atunci când nu ne ceri asta. Când faci tu lucruri de calitate, când piesa ta o să fie suficient de bună încât o să o recomandăm prietenilor din proprie iniţiativă, atunci când prietenu ăla al tău pe care zici să-l urmărim chiar o să merite, adică n-o să dea tweet-uri cu nume de aeroport şi poze din camerele de hotel în care petrece.

Te-am urmărit iniţial pentru că or te consider amuzant, or inteligent, or îmi plăcea cum evoluai profesional. Acum că te-ai văzut cu peste 10k de followeri consideri că suntem nişte sclăvuţi care respiră pentru tine. Cu unii îţi merge.

Voi cum vedeţi treaba asta?

15 Comments

Join the conversation and post a comment.

  1. Sabina

    Bine, nu imi place sa imi ceara asa insistent. Dar nu pot sa nu imi amintesc de conferintele de SM unde mergeam si ni se spunea ca utilizatorului trebuie sa ii spui direct ce vrei de la el. La genul “Share daca iti place”. Si au spus-o vorbitori de la noi, destul de apreciati. Asa ca … Oricum eu daca fac asta consider ca impartasesc ceva ce imi place nu ii indeplinesc cerinta lui.

  2. Raluca Moisi

    Cred ca asta-i trendul de vedeta. Au legat ei ca isteria din fata scenei se intampla si in SM, doar ca au uitat sa faca niste calcule precise de target.
    Si eu le urasc aroganta pe care o manifesta in online, drept urmare I NO Follow :)

    • anne

      Eu le urmăresc pe gagicuţele alea din clanul Kardashians. Nu ştiu cât au fost învăţate şi cât nu, dar comunică foarte bine pe Twitter, sunt relevante pentru segmentul lor. Şi sunt foarte aproape de fani şi public, zici că le cunoşti şi stau în bloc cu tine, asta mi se pare fain

  3. Marius Sescu

    De fapt studiile arată că mesajele care conțin explicit PLS RT sau Share au mai multe șanse de a fi distribuite de cei care te urmăresc. Dacă vrei share-uri cel mai simplu e să le ceri. Poate că pe tine te oftică că ți se cere asta, dar nu ești obligată să o faci, de regulă e o rugăminte, la care mulți chiar reacționează. Nu toți sunt utilizatori hardcore de FB sau Twitter. Fă un experiment, pune un mesaj cu/fără PLS Share, să vezi ce obții.

  4. Vlad

    Și vedetele trebuie să se conformeze online-ului, nu doar corporațiile :)
    Dar o vor face mai greu pentru că sunt… vedete.

    • marian dorobantu

      vlad, vedetele au cei mai multi fani pe sm, nu corporatiile. irelevant ce spui tu.

      annemarie, depinde la ce te referi. fara cazuri concrete vorbim pana maine. call to action-ul e un lucru important in sm si nu vad de ce ar fi rau ca unii artisti stiu cum sa profite de asta pentru a se promova.

  5. Mateias_

    Cand ceva te deranjeaza, scuipa-ti emotiile prin cuvinte.

    PS Sabina, de ce mama dracului trebuie sa dau de tine peste tot???

  6. Sabina

    “Dam si noi un share” cred ca este o exprimare pe care oricine, vedeta sau nu, ar trebui sa o evite …

    • anne

      Offtopic, dar repet, tonul face muzica.
      E ca şi cum zici Duci şi tu gunoiul ăla în loc să zici Am o rugăminte: duci tu astăzi gunoiul, te rog?
      Dar nu asta tratam în articol, e doar o nuanţă deranjantă

  7. mihai

    :)) sunt si cateva exemple bune si aici o pun pe Delia Matache sau Stefan Stan.
    Problema e ca unii fac dupa capul lor …. cei mai multi. SI mai sunt unii care angajeaza consultanti. Dar si consultantii aia ori is cam aceeasi , ori doar maxim 2 companii fac treaba asta ca ma trezesc cu cel putin 20 de buna dimineata si o poza cu cafea zilnic, plus inca 10 de noapte buna si poza cretina. mai o pofta buna la pranz….. si pilaf suntem.
    come on people! :))
    cat despre problema ridicata de exprimare. mai daca ar fi un artist de hip hop sau ceva underground why not? pana la urma si badaranismul poate fi o nisa o pozitionare in piata. si nici macar nu e asa de grav…. prefer asta in locul celo 20 de buna dimineata cu poza cu cafea

    • anne

      Ai dreptate la pozele cu ceşti de cafea, sunt teribil de enervante!
      Eh, nu toată lumea poate să fie “specialist online” :)

  8. Cosmin

    Cere şi ţi se va da, da. Nuanţa deranjantă poate fi mai importantă decât crezi. Eu zic că poate problema e felul în care se cere. Poate trebuie cerut mai subtil. Tiptil.

    Mihai, studiază ce fac băieţii Doc şi Deliric apropo de social media şi hiphop-ul lor.

  9. Andreea D.

    E şi mai enervant când oferă premii pentru un like & share sau tag-uri pe poze cu 10 prieteni de-ai tăi. Ei bine se găseşte un cunoscut să te tăguiască pe ici, pe colo, după care primeşti n notificări. Şi uite aşa ajungi să îi bagi pe unde au ieşit, să le dai unlike/unfallow la toate paginile care au legătură cu ei.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Music streaming si comunicare in social media - [...] Ieri am vazut un articol la Anne Marie despre abuzul in mediile online ale unor vedete. Sau, mai bine…
  2. No Title 2 | Daniel Preda - [...] rămânem la muzică, Anne-Marie Chelariu a scris un articol foarte fain despre cum unii artiști cerșesc like-uri și share-uri.…
  3. No Title 2 - [...] rămânem la muzică, Anne-Marie Chelariu a scris un articol foarte fain despre cum unii artiști cerșesc like-uri și share-uri.…
  4. Postangii : The Anne-Marie - [...] modalităţile minunate de self-promotion ale “vedetelor” locale despre care am scris AICI. [Translate] anne Tagged…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *