Moldoveancă sucită. Cu nuanţe.

De ce romanii nu urmaresc vloguri

Posted by on 19 January 2015 in De zi cu zi | 7 comments

De ce romanii nu urmaresc vloguri

Cred că am găsit răspunsul întrebării din titlu. Sau măcar trei dintre motive.

Săptămâna trecută am întrebat pe contul personal de Facebook (3.552 de prieteni, 3.031 followers) dacă vreunul din prietenii mei din listă, cu vârste peste 20 de ani (bine, știți cum e și cu reach-ul ăsta, o fi ajuns mesajul meu la 10% din amicii virtuali) dacă urmăresc vloggeri. Vloggeri, videobloggeri, youtuberi, spune-le cum vrei, din țară de la noi sau din străinătate. Micul meu sondaj e aici.

Mă interesează media de vârstă a celor care consumă acest gen de entertainment, pentru că nu există studii la noi cu privire la asta, iar în Analytics-ul de pe canalul personal nu am informații exacte, mai ales că mulți dintre puștii care se dau pe YouTube nu-și declară vârsta reală.

Dacă m-a deranjat că Nihasa a scris articolul ăsta și nu mi-a dat link? M-a deranjat. Dacă m-a deranjat că a extras exact ce voia el pentru un material care să stârnească reacții? M-a deranjat. 32 din 82 de oameni nu înseamnă majoritatea, Bogdane. Îți răspund aici, că sistemul tău de comentarii pe blog mi-a pus părul pe moațe. Dar sunt de acord cu privire la calitatea conținutului de la noi și originalitatea. Mai avem mult de lucru, și mie îmi pare rău că România e iar la capătul peronului, am început târziu, creștem greu, nu ne ghidează nimeni.

Totuși, de ce 32 dintre cei 82 nu urmăresc deloc vloggeri? Fie ei din UK/US/Spania/Franța/India?

1. nu e genul lor de entertainment. Cu toate că găsești pe YouTube clipuri despre ORICE, de la recenzii de cărți, beauty, fashion, sketch-uri, comedie, cooking, tech, parodii, farse, recenzii de filme, unii dintre respondenți cred că preferă alt gen de entertainment: să citească o carte fizică, să dea Play unui serial, să joace un boardgame cu prietenii, să petreacă timp în bucătărie, să bea un vin cu familia, să meargă la shopping, să încerce un restaurant nou. Pot înțelege asta foarte bine, mai ales că la cei 26 de ani ai mei nu mă pot pune în șoșonii unui adult care mă întrece la anii petrecuți pe Terra.

2. n-au găsit exact omul care să-i țină în priză. Ține mult de gusturi, unii vloggeri au o voce mai stridentă, alții sunt prea agitați, unii ți-s pur și simplu antipatici și nu-ți poți explica de ce. Celor din această categorie le adresez rugămintea să mai caute, dacă într-adevăr se simt atrași de zona asta.

3. motivul care mă deranjează, însă, și pe care nu-l pot înțelege: oamenii care percep greșit vlogurile. Băi, eu vreau să râd. Vloggerii nu mă fac să râd.

Vlogurile nu sunt canale de stand-up comedy. Nu e treaba vloggerului să te răstoarne cu roțile-n sus cu fiecare filmuleț. Nu căuta vloguri dacă vrei să te c**i pe tine de râs, pentru că nu ăsta e scopul lor (doar dacă respectivul are un canal dedicat genului acestuiade filmulețe: glume, stand-up, parodii). Eu urmăresc o listă de peste 100 de YouTuberi, am în jur de trei preferați, nici unul dintre ei nu mă face să râd așa cum căutați voi s-o faceți când dați 50 de lei să-i vedeți pe Teo, Vio și Costel. Nu pot să mă raportez decât la mine și la cei apropiați, cu care am mai discutat pe tema asta: eu urmăresc vloguri pentru că oamenii ăia îmi transmit o stare bună, au o atitudine pozitivă, sunt carismatici, îmi dau energie și-mi schimbă ziua, mă fac să zâmbesc, spun un lucru într-un mod diferit, se expun cum poate eu nu am curaj. Dacă vreau să mă “sparg” de râs caut în altă parte.

7 Comments

Join the conversation and post a comment.

  1. Andu

    Anne,

    Ştii bine că te urmăresc de ceva vreme. Ştii la fel de bine că sunt şi consumator de YouTube – de la entartainment până la subiecte de interes profesional. Aş putea avea o oarecare părere aşa că mă exprim aici.

    Văd că în ultima vreme ai început să iei exemple de afară (ex: interviul cu Obama) şi să le compari cu România. E greşit. În orice industrie la care s-a ajuns la o anumită maturitate încep să apară “lucruri bune”. Este recompensa muncii depuse. Oamenii care au depus-o profită de pe urma muncii lor. YouTuberii din România n-au ajuns la acest moment. Mai avem lucruri de spus, view-uri de făcut şi poate cel mai important aspect – mentalităţi de schimbat.

    De ce ţi-am scris asta? Pentru că simt că aceste lucruri de descurajează si defocusează. Acum trebuie ca fiecare dintre voi să producă conţinut. Au apărut cateva vloguri de succes la nivel mainstream aşa că există o reţetă. Eu, în calitate de urmăritor al tău, aş aprecia să te concentrezi mai mult pe CUM schimbi problemele din articol şi mai puţin DE CE există ele.

    Ştiu că ăsta e the big challenge dar nici inainte oamenii nu vorbeau la telefoane mobile şi totuşi cineva s-a gândit că asta o să se întâmple aşa că s-a ţinut de treabă.

    Ţi-am scris totul ca un feedback constructiv. Îmi doresc ca această industrie să crească şi singurul mod în care se poate întâmpla asta e să îşi vadă fiecare de treaba lui. Altfel o să vedem ceva asemanător cu situaţia Twitter sau cum blogurile generaliste nu cresc. Am dat exemplele astea pentru că ştii cum s-a agitat lumea pentru ceva ce nu s-a întâmplat.

    M-am gândit dacă să îţi scriu asta. Am zis că e mai bine să da.

  2. Denisa

    Ei, bine că i-ai dat tu link lui Nihasa. Poate o să aibă mai mult de 0 comentarii, cât are acum. Deci te-ai supărat degeaba că nu ţi-a pus link, vezi bine că n-a interesat pe nimeni ce a scris el.
    Noi să fim sănătoşi.

  3. nihasa

    Nu ti-am dat link pentru ca nu doream sa o iei personal. Era doar o observatie pornita de la un articol scris de tine.

    • anne

      1. La articolul inițial scris de mine îmi lași două comentarii pe care nu am cum să nu le iau personal, din cauza tonului.
      2. La câteva zeci de minute după ce am dat eu publish pornești un articol de la o întrebare pusă de mine
      3. Awh.

      • nihasa

        Alea nu erau despre abilitatile tale de youtuber. Acolo doar radeam de relevanta unui studiu facut pe 79 de oameni dintr-un potential de 6000+. In plus, cand ai 11 000 de abonati pe YT nu ai cum sa iei in serios raspunsurile 79 de oameni (echivalentul a 0.70% din numarul de abonati) de pe alta platforma sociala.

        Btw – curiozitate personala: aia cu vlogul de marti care dureaza 3 minute e o gluma recurenta sau pur si simplu se intampla ca toate filmuletele sa dureze de 2-3 ori mai mult?

        • anne

          Bogdan, lucrezi în domeniu. Știi cum e cu mesajele postate pe Facebook. Eu eram serioasă atunci când ți-am propus să faci să pui și tu întrebarea, chiar mă ajută răspunsurile. De aceea și în articolul meu am pus accent pe cuvântul PERSONAL, din profilul personal. Îmi doream 1.000 de răspunsuri, am avut 82, într-un final. M-am mulțumit cu asta.

          Vlog-ul de Marți și-a propus, acum mai mult de un an, să aibă câte trei minute pe clip. N-am reușit, am rămas cu sintagma și s-a transformat într-un fel de “trademark”. Cei care mă urmăresc de multă vreme n-o mai iau demult în serios, chiar se amuză și îmi fac observație dacă uit s-o zic.

  4. MOOG

    Vrei sa cresti? Alege-ti o nisa. Eu de exemplu si ca exemplu urmaresc pe iutube doar chestii targhetate. N-o sa scuip si targetul ca-i privat. Da ca idee. Nu-i musai sa te opresti la un target ca e berechet. Da nici sa sari calu’.
    Ca mentiune NU iti urmaresc canalu’. Sound-ul e slab, sau poate n-ai tu vocea “destul de groasa”. Content-ul nu-l inteleg, tre sa ma uit la tot video-ul ca sa prind despre ce-i vorba si daca merita vazut. Asa in scris, mere mai repede, arunc un ochi si ma prind. Se poate si la video treaba asta, da mai ai de invatat. Si urasc frate chestia cu time remaping-ul la vlogeri.
    Pe blog-ul asta in schimb imi place sa mai arunc o geana. Mai ma scoti din cotidianul meu si ma bagi in al tau. E o mica placere vinovata. Ca si cum te-as citi la lantera sub o patura groasa.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *