Moldoveancă sucită. Cu nuanţe.

Educatie prin vlogging?

Posted by on 21 April 2016 in De zi cu zi | 0 comments

Educatie prin vlogging?

La conferința Educație în Ctrl, de la Timișoara, am primit cartea de vizită a unui reprezentant al Ministerului Educației și Cercetării, căruia vreau să-i dau un link de la această postare (bună, Andrei!).

După ce am postat acest clip, am început să primesc reacții de la elevi și studenți, reacții utile, în opinia mea, pentru toți cei care doresc (aici mă includ) să schimbe ceva în bine în sistemul public de învățământ din România. Citiți comentariile:

Ce aş schimba în şcoli ? Aş schimba profesorii cu vârste de peste 40 de ani pentru a-i înlocui cu oameni tineri şi odihniți, cu idei noi de învățare. Aş investi in tehnologie, tablete, videoproiectoare, laboratoare, ore în aer liber, excursii cu rol educațional, munca pe grupe etc.

Cum se formează viitorii pedagogi:

Am 22 de ani si in 2 luni termin facultatea de litere romană-japoneza. Momentan iau in vedere viitoarea cariera de profesor, deși nu prea sunt sigura. Legat de ultimul video pe care l-ai postat voiam sa îți zic ca formarea profesorilor lasă rău de dorit. Termin si modulul pedagogic si sunt super dezamagita. Cursurile nu prea s-au facut si atunci când s-au facut nu am învățat mai nimic nou. In anul 2 aveam curs “metodologia predării limbi romane”. Era exact cursul care ma interesa cel mai mult din moment ce era specializarea mea, si ce crezi ? Profa nu voia sa vina la cursuri :) pe bune! Am fost nevoiți sa mergem la aceleași cursuri la care am fost si in anul 1. Anul asta, in primul semestru am avut “predare asistata de calculator” – cursul nu s-a facut, dar pentru examen am avut de trimis prin mail un proiect de lecție in Word, Excel si Power Point. Aproape am terminat anul si proful nici nu s-a uitat peste el… De corectat si pus note nu mai vorbesc …
Semestrul trecut am facut “practica”. Am mers la un liceu si am asistat la o ora de romană, am trimis un proiect de lecție si am primit o adeverința in care scrie ca am predat 20 si ceva de ore si am asistat la vreo 10. Acum trebuie doar sa predam un dosar imens cu fise de care nu am auzit pana acum si pe care teoretic ne-au învățat la cursuri sa le facem. Din păcate pe niciun profesor nu l-a interesat sa ne învețe cum sa fim cu adevărat profesori. După ce termin pot sa ma duc sa predau, dar ce crezi? Nu știu ce sa predau si nici cum :). Am avut noroc ca i-am ținut locul profesoarei de japoneza la niște cursuri si așa am mai văzut si eu care e treaba cu predatul.

Sugestii pentru materiile din blocul comun:

1. Mai multe proiecte ppt, mai putin predat. E altceva cand tu cauti informatiile. 2. In loc ca profesorul de romana sa iti predea 20.000 de pagini, mai bine le-ar trimite prin mail si dupa, la ore, el sa explice ce a zis. Sa fie strict ora de speaking in care fiecare sa isi spuna ideea despre romanul respectiv. 3. Arta, relaxare. Aceste doua lucruri sunt foarte importante, iar noi, elevii, avem nevoie sa ne exprimam prin arta ( fie ca e fotografie, desen, pictura, cantat, actorie sau vlogging). 4. In loc sa fii obligat sa faci 17 materii la un profil de mate info sau orice alt profil, ar fi OK sa faci doar materiile pentru care tu ai venit la profilul respectiv. 5. Find 6 ore pe zi, am putea sa facem 3 ore si dupa o pauza de o ora in care sa poti iesi in curte, sa stai de vorba cu colegii, sa te relaxezi, mai repeti pentru un test etc. 6. Bacul si Admiterea sunt foarte importante, iar profesorii ar trebui sa faca cel putin 2 ore de pregatire pe saptamana in clasa a 8a/a 12a pentru a putea exersa mai bine cu un specialist in domeniul respectiv. 7. Ore de psihologie. 2-3 nu strica, pentru ca in momentul in care stii cine esti, atunci vei sti si ce vrei de la tine si de la cei din jur.

Și un exemplu de bune practici:

Ai mei parinti sunt cadre didactice pentru I-IV. Dupa cum poate iti mai aduci aminte, la lectiile de romana se face si citirea lectiei pe roluri. Ca lucrurile sa fie mai interesante, au o tehnica foarte draguta. Au rearanjat clasa in semicerc, au improvizat o scena in fata tablei si au montat un reflector cu trei lumini de culori diferite. Fiecare copil este un rol pe care il citeste din carte si are proiectat “pe scena” una din culorile reflectorului. Copiii scapa de inhibitii, nu mai au frica de a vorbi in fata clasei si totul e foarte distractiv descoperind asa si talentele actoricesti.

Opinia mea e în vlog-ul de mai sus.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Anne-Marie