Moldoveancă sucită. Cu nuanţe.

Oamenii răi din PR

Posted by on 26 April 2012 in De zi cu zi | 15 comments

Oamenii răi din PR

Bine, băi, ăştia din PR îs de rahat. Don`t open the box, Devil inside! Mint şi inventează şi înşală, doar doar ţi-or lua şi pielea de pe tine, după ce ţi-au luat haina. Aşa îi învaţă la şcoală, să fie “spin doctors” şi să manipuleze, influenţeze, persuadeze, manevreze, enerveze, până fac pe oricine să… cedeze!

Dar, ascultaţi la fata, că nu-i chiar aşa. În şcoală ne învaţă de bine. Am fost marţi la un curs la masterat şi-am făcut nişte exerciţii. Cum să scoţi clientul din rahat într-o situaţie de criză. Cum să-l ajuţi când situaţia se împute şi nu vrei să-ţi pierzi muşteriii. Spui adevărul, îţi pui cenuşă-n cap, am greşit, remediez, promit. Ca-n viaţă.

Practice what you preach, adicătelea. Dar nu se poate în condiţiile în care ne limitează nişte lucruri în viaţa reală. Situaţia echipei mele era un producător de medicamente care-a dat-o-n bară cu un lot ce-a avut efecte secundare asupra populaţiei. Am scris discursul ce urma să fie publicat pe blogul companiei. Minunat, zice profa. Doar că, în viaţa reală, clientul m-ar da afară pentru discursul ăla ce l-ar costa pe el de vreo cinci ori pe cât e dispus să dea. Adică retragi lotul, admiţi că ai greşit, plăteşti daune, plăteşti iarăşi laborator să vadă ce-i în neregulă, le acoperi cheltuilelile celor ce-au avut de suferit.

Bun, noi învăţăm strategia la şcoală, dar devenim mincinoşi când clientul ne limitează. Nu ai bani să spui adevărul. Minciuna costă mai puţin.

La voi cum e?

15 Comments

Join the conversation and post a comment.

  1. Oana

    Concret, producatorul de medicamente ar fi iesit probabil mai ieftin daca ar fi investit mai mult in cercetare si testari inainte de a scoate produsul pe piata. Ai preferat si investesti in promovare si ai gresit? Iti asumi. Cu tot cu costuri. Data viitoare o sa ai mai multa grija. Si in functie de cat de mediatizat a fost cazul si de cat de bine dregi situatia, se pune desigur si intrebarea: o sa mai existe o data viitoare?

    Dar sunt si eu curioasa: care era varianta ceea “mai ieftina” de a rezolva problema?

  2. Costin

    Everybody for himslef.

  3. loredana

    eu nu cred ca totul sta in bani, ci in “momentul potrivit” cand tu, PR, esti in acel moment in care ai toate materialele necesare pentru a scoate o firma din cacat.

    mai conteaza si chimia cu acea companie. stiu ca pare prostesc ce spun, dar chimia dintre o agentie si-o companie este si ea importanta, pentru ca “rahatul” sa fie sters

    • anne

      Se duce naibii chimia când se ajunge la bani, Loredana :) Sau la situaţii din astea. PR-ul se oftică pentru că trebuie să şteargă un rahat, clientul se oftică pentru că-l costă

  4. Elena Paslaru

    Da, domnisoara! Oamenii din PR sunt cei mai rai :)) Si daca nu sunt rai, atunci sunt agresivi, si daca nu agresivi, atunci nu fac nimic. Adica, ce face? Scrie si el acolo niste comunicate, mai da niste telefoane, mai zambeste, mai perie pe cineva, mai face un ppt. Nu?

    Greu de tot sa te lupti cu perceptia asupra acestei meserii si mai rau sa te lupti cu perceptia oamenilor carora le propui colaborari avantajoase si de la care primesti raspuns “Si mie/tie ce imi/iti iese din asta?’.

  5. ruxa

    pai… daca platesti nu inseamna ca admiti? chiar si indirect!? sau asta era solutia ta, neacceptata de “client”?

    si nu, nu iti pui cenusa in cap. that’s bad for business, profa avea dreptate! :)

  6. ruxa

    pai pricep ca teoretic, doar. iar situatiile cu care te confrunti in piata sunt practice, nu teoretice.
    ca la carte poate oricine, problema e, intr’adevar, cand teoria trebuie sa se muleze pe piata. care, piata – public si client in egala masura – nu reactioneaza teoretic ci practic :)

  7. ruxa

    nu, nicidecum. teoretic, PR-ul e usor, practic el nu e deloc asa.

  8. Minela

    pe termen scurt minciuna costa mai putin…pe termen lung insa te poate costa totul.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Linkuri de weekend - [...] Oamenii răi din PR [...]

Leave a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Anne-Marie